Általános szerződési feltételek
Köszönjük, hogy ellátogatott a
lencsebolt.hu webáruházba.A lencsebolt.hu eredeti és minőségi
kontaktlencséket és kiegészítőket forgalmaz. Ez az oldal tartalmazza azokat
az irányelveket és feltételeket, amelyeket Ön, az lencsebolt.hu webáruház
fogyasztójaként, vásárlójaként és felhasználójaként elfogad a
honlapunk használatakor és vásárláskor. Az lencsebolt.hu oldalon való
vásárlás megerősítésekor látni fog egy jelölőnégyzetet, aminek
kipipálása azt jelenti, hogy elolvasta, megértette ezeket a feltételeket és
következetesen egyetért velük. További információkat az lencsebolt.hu
különböző tájékoztató oldalain talál. Fenntartjuk a jogot arra, hogy az
ezen oldalakon található további információkra hivatkozzunk, és
feltételezzük, hogy az ügyfél elolvasta és megértette azokat.
Navigáció
Bevezetés
Az alábbi feltételek
vonatkoznak az lencsebolt.hu e-shopban való vásárlására.
Az általános
vásárlási és szerződési feltételek meghatározzák és megadják a
Vásárló és az Eladó felek közötti szerződéses kapcsolatot. Minden a
felek között létrejövő szerződéses kapcsolat a Cseh Köztársaság
törvényi szabályozásán alapul. Ha a szerződő fél fogyasztó, az itt nem
szabályozott valamennyi kapcsolatot a Cseh Polgári Törvénykönyv (40/1964.
Sz. Törvény) és a fogyasztóvédelmi törvény (634/1992. Sz. Törvény)
szabályozza. Ha a szerződő fél jelen vásárlással szerződést köt, és
ez üzlet tárgyát képezi, minden kapcsolat, ami jelen általános
szerződési feltételekben nem kerül szabályozásra, azt a cseh Kereskedelmi
Törvénykönyv vonatkozó rendelkezései és ezek módosításai
szabályozzák. (Act No. 513/1991 Coll.).
Az
eladó fenntartja magának a jogot, hogy a több, mint 10 db tételt tartalmazó
megrendeléseket törölje, és visszatérítse a vevőt [ha előre fizetett].
Az Általános Szerződési Feltételek nem alkalmazhatók
azokban az esetekben, amikor a Vásárló jogi személy vagy olyan személy, aki
a termékek megrendelésekor vállalkozása vagy saját szakmája keretein
belül cselekszik. Az Lencsebolt.hu-n vásárolt termékek nem szolgálnak
továbbértékesítésre. A Szállító nem állít ki ÁFA nélküli
számlákat. A Vásárló csak olyan mennyiségű terméket vásárolhat, amely
megfelel a normál igényeknek, illetve az oldalon vásárolható mennyiségnek
megfelelően.
Ha a Vásárló olyan mennyiségű terméket rendel vagy
vásárol, amelyet a Szállító az elérhető információk alapján
továbbértékesítés céljából értékel, a Szállító fenntartja a jogot a
rendelés törlésére. Abban az esetben, ha már létrejött egy vásárlási
szerződés, a Szállítónak joga van visszalépni a vásárlási
szerződéstől. Ebben az esetben a Vásárló és a Szállító kölcsönösen
visszatéríti az összes lebonyolított tranzakciót.
Az lencsebolt.hu regisztrálása és üzemeltetése
Az összes
terméket és szolgáltatást az Alensa hálózat fő üzemeltetője nyújtja.
Logisztikai központjaink Csehországban találhatóak. Az lencsebolt.hu
honlapját az ALENSA MEDICAL s.r.o. üzemelteti, a következő címen:
ALENSA MEDICAL s.r.o.
Českomoravská 2408/1a
Libeň 190 00 Praha
9
Adószám: CZ04486919
Telefonszáma: +36 1 800 1322
Email
cím:
info@lencsebolt.hu
IBAN: HU86108000077000000015234008
BIC: CITIHUHX
Bankszámlaszám: 10800007-70000000-15234008
Az lencsebolt.hu
védjegy, a honlapon található összes tartalom, a lencsebolt márkanév
által megjelentetett promóciós anyagok a lencsebolt hálózat fő
üzemeltetőjének szellemi tulajdona és szerzői jogi védelem alatt áll.
Áru visszaküldési cím:
www.lencsebolt.hu Packeta Hungary
Kft. (98894593)
East Gate Business Park Pro
Kopp Ferenc utca 4.B.
2151 Fót
Kérjük, vegye figyelembe, hogy a fenti cím csak
egy fogadó központ, és a helyszínen nem tud termékeket vásárolni.
Weboldalunk és promócióink használata
Az
ügyfelek szabadon használhatják honlapunkat akár vendégként, illetve
regisztrált felhasználóként. Az ügyfél köteles felelősségteljesen és
helyesen használni a honlapunkat, betartva a feltételeinket. Visszaélés
esetén, az lencsebolt.hu-nak jogában áll átmenetileg vagy tartósan
kitiltani a felhasználót a weboldalról és a szolgáltatások
használatától. Az lencsebolt.hu a termékeinek nagykereskedelmi
viszonteladását nem támogatja.
Honlapunk helyes használata
Az
lencsebolt.hu felhasználói honlapunkat csak jogszerű célokra
használhatják:
- A helyi, nemzeti és nemzetközi jogok
megsértése tilos
- Tilos a csalás, illetéktelen reklám bármilyen
formában
- Tilos a szexuális, gyűlölködő, sértő, erőszakos,
diszkriminatív, zaklató stb. tartalom
- A hamis személyazonosság
használata nem megengedett
A felhasználók szabadon
hozzászólhatnak honlapunkon. Az észrevételek azonban nem károsíthatják az
lencsebolt.hu vagy mások hírnevét, és nem lehetnek más felhasználók
megtévesztésére vagy zaklatására.
Kedvezményekkel kapcsolatos
előírások
A visszaélések elkerülése érdekében egyszerre csak
egy promóciós kód aktiválható. A kódok nem halmozhatók. Annak
ellenőrzéséhez, hogy melyik kód került aktiválásra, vagy annak
érdekében, hogy az aktív kódot egy másik promóciós kóddal
helyettesítse, tekintse meg a kosarában található "Kuponkód" mezőt.
A már kedvezményes tételekre nem használhatók fel további
árengedmények. A kedvezményes árak könnyen beazonosíthatók egy másik,
áthúzott összeg segítségével, amelyet csökkentett ár vált fel. Ilyen
típusú termékekre nem lehet promóciós kódokat vagy további
kedvezményeket alkalmazni.
A kredit jóváírása (a webshopon leadott
rendelésekhez felhasználható kreditösszeg) hozzáadásra kerül
felhasználói fiókjához, és automatikusan levonásra kerül a következő, a
minimálisan szükséges összeget elérő rendeléséből. A kredit nem
váltható át pénzvisszatérítésre.
Bűncselekmények és műszaki
visszaélések
A felhasználók számára szigorúan tilos a vírusok
vagy más technológiai szempontból káros szoftverek bevezetése
weboldalunkra, valamint a digitális támadások bármely formájának
létrehozása webhelyünkön vagy szervereinken. A visszaélés ilyen formái
bűncselekménynek minősülnek, és jelentjük a hatóságoknak. Ilyen jellegű
bűncselekmények esetén az lencsebolt.hu teljes mértékben együttműködik a
hatóságokkal és biztosítja számukra a jogszabályok teljes körű
büntetőeljárásához szükséges összes információt.
Az
lencsebolt.hu nem vállal felelősséget abban az esetben, ha webhelyünk
sérülést szenved a rosszindulatú szoftverektől vagy a digitális
támadásoktól.
Vásárlási megállapodás
A Vásárló weboldalon történt regisztrációja alapján hozzáférhet
felhasználói felületéhez. A felhasználói felületen keresztül
megrendelheti a termékeket. Felhasználói fiók létrehozása (regisztráció)
nélkül nem lehetséges a vásárlás.
A vásárlási szerződés
akkor tekinthető megkötöttnek, ha a Megrendelő az online rendelési
formanyomtatványon megerősíti megrendelését. Az lencsebolt.hu oldalon
történő megrendeléssel a Vevő elismeri, hogy elolvasta ezeket a
feltételeket, és betartja azokat. A vásárlás befejezésével és a
kipipálással, mellyel elismeri, hogy elolvasta és megértette a szerződési
feltételeket, valamint hogy legális életkorú szerződés megkötéshez, és
érvényes recepttel rendelkezik a rendelt lencsékre vonatkozóan.
Megerősíti, hogy az Ön által megadott adatok érvényesek és pontosan
megfelelnek a szemész szakember által előírtaknak. Ön azt is megerősíti,
hogy az Ön receptje kevesebb, mint 12 hónapos, a magyar törvények szerint.
Ön, az ügyfél, beleegyezését adja arra, hogy kapcsolatba lépjünk a
szemész szakembereivel, hogy szükség esetén ellenőrizzük a receptre
vonatkozó információkat. Megértette, hogy az Ön felelőssége, hogy
rendszeres szemvizsgálatot végeztessen, és hogy a receptjét naprakészen
tartsa. Az lencsebolt.hu nem felelős semmilyen következményért, ami a
vényköteles recepttől való eltérésből adódik.
Ha a Vásárló
további „Különleges ajánlatot” vesz igénybe (utólagos eladás), a
rendelés frissül a hozzáadott cikkel vagy tételekkel, és a hozzáadott
tételek megjelennek a teljes árban.
A vásárlás igazolása és
számlanyilatkozatok
Ha a Vevő nem említi meg kifejezetten a
megjegyzés rovatban, hogy eredeti, nyomtatott számlát és
betegtájékoztatót igényel, akkor egyetért azzal, hogy a számla másolatát
kapja meg. A számlák letölthetők a felhasználó személyes profiljáról az
lencsebolt.hu oldalon a "Megrendeléseim" menüpontban a megrendelés
elküldése után. Emellett a számlát mindig igényelheti az ügyfélszolgálattal való
kapcsolatlépéssel is. A Vevőnek lehetősége van szállítási címet és
számlázási címet is megadni, és ha szükséges, a megrendelőlapon
megjegyzést is feltüntethet. Ezeket az adatokat a dokumentum automatikusan
tartalmazza.
Az lencsebolt.hu címe minden számlán mindig a fő
üzemeltetőnk címe lesz. Ez nem módosítható helyi címre. Minden számlát
a feladás napjára keltezünk, nem a megrendelés napjára. A számlán
szereplő dátumot az lencsebolt.hu nem változtathatja meg. Lehetőség van
további információk megadására a számlán, mint pl. név, cím,
egészségügyi pénztár számára szükséges adatok, stb. Az ilyen jellegű
információk számlán való szerepléséért azonban a vevő felelős. Ezeket
a megjegyzés rovatban kell feltüntetni. A számlák nem módosíthatóak.
Az lencsebolt.hu minden megrendeléshez egy számlát biztosít az
ügyfeleknek. Ha a vevő több mint egy, vagy másik számlát igényel, akkor
külön megrendeléseket kell leadnia.
Fizetés és
árak
A rendelés befejezéséhez a következő fizetési módok közül
választhat:
Banki átutalás: A számla adatai a megrendelés
visszaigazolásakor jelennek meg
Bankkártya: Mastercard, Visa
PayPal
Utánvétel
Fizetés ajándék utalvánnyal
Az Eladó által kiállított ajándékutalvány (a továbbiakban:
Utalvány) az utalványon feltüntetett összeg értékű. Az utalvány
elektronikus formában, PDF formátumban készült, amelyet a Vásárló
e-mailben kap meg, miután a fizetést az Eladó számláján jóváírták.
Minden utalvány egyedi kóddal rendelkezik, időben korlátozott és csak a
Alensa.hu e-shopban váltható be. Az utalvány pénzre nem váltható. A fel
nem használt Utalvány másra nem cserélhető vagy más módon nem
kompenzálható. Az utalvánnyal kifizetett megrendelés elállása, igénye
vagy a vásárlási szerződéstől való elállás esetén az utalvány által
befizetett összeg jóváírás formájában kerül visszatérítésre az
utalványt beváltó Vásárló fiókjára.
Biztonságos fizetés
Minden kifizetés biztonságos módon történik. Az Ön személyes adatait
csak a fizetés megállapítására használjuk fel, és nem adjuk át harmadik
félnek.
Online fizetés
Ha úgy dönt, hogy hitelkártyával
vagy bankkártyával online fizet, akkor átkerül a partnerünk biztonságos
weboldalára, ahol megadhatja adatait a fizetés végrehajtásához. Az itt
megadott összes információ biztonságban és titkosítva van. Kérjük, vegye
figyelembe, hogy ez a biztonságos fizetési link csak korlátozott ideig
működik. Ha lejárt az idő, akkor meg kell keresnie a megrendelését a
személyes fiókján keresztül a webhelyünkön, és ismét próbálkozhat. Ha
PayPal-t választja fizetési módként, akkor a PayPal saját, biztonságos
fizetési oldalára irányul. Amennyiben az lencsebolt.hu-nak pénzt kell
visszatérítenie Önnek, ez automatikusan megtörténik.
Fizetés
banki átutalással
Ha úgy dönt, hogy banki átutalással fizet,
fiókja adatait közvetlenül a megrendelés leadását követően fogja látni.
Ez az információ megtalálható a visszaigazoló e-mailben is, amelyet a
megrendelést követően kap. Kérjük, vegye figyelembe, hogy akár 4 napig is
eltarthat a fizetés megerősítése. Megrendelése csak azután kerül
postázásra, miután az összeg átutalását számviteli részlegünk
ellenőrzi. Ha szeretné minimalizálni a lehetséges késedelmet, küldje el
PDF formátumban a bankja által kiállított fizetési visszaigazolást e-mail
címünkre: info@lencsebolt.hu.
Banki átutaláshoz szükséges adatok ALENSA MEDICAL s.r.o.
Bank: Citibank
Bankszámla száma: 10800007-70000000-15234008
IBAN: HU86108000077000000015234008
BIC: CITIHUHX
Kérjük, írja be a megrendelés számát a jegyzet vagy a megjegyzés
rovatba. Visszatérítés esetén a vevőnek meg kell adnia minden
szükséges adatot ahhoz, hogy az összeget visszautalhassuk.
Fizetés
ajándék utalvánnyal
Ajándékutalványos fizetés csak a Alensa.hu
e-shopban vásárolt utalvánnyal lehetséges. Minden utalvány egyedi kóddal
rendelkezik, és időben korlátozott. Az Utalványos fizetés választása
esetén a Vásárlónak meg kell adnia az utalvány egyedi kódját a
„Kosár” rovat „Kedvezménykód” rovatában a megrendelés leadásakor.
Az utalvány csak egyszeri vásárlásra váltható be, teljes összegében. Ha
a vásárlás értéke meghaladja az Utalvány értékét, a Vásárló csak a
különbözetet fizeti. Az egyenleg kifizetésére a tranzakció feltételei
vonatkoznak, lásd: Fizetési lehetőségek. Az utalvány felhasználható az
e-shop által kínált bármely áru vagy szolgáltatás fizetésére.
Az
utalvánnyal kifizetett küldemény átvételének elmulasztása esetén a
küldemény visszakerül az Eladóhoz. Az Eladó törli a Vásárló
megrendelését, és a vételárat visszatéríti. Ebben az esetben az Utalvány
összege kredit formájában visszakerül a Vásárló fiókjára. Ha a
vásárlás utalvánnyal és pénzeszközökkel (feltöltés) történt, a
Vásárló eldöntheti, hogy a feltöltést milyen formában kívánja
visszaküldeni (a Vásárló bankszámlájára vagy kreditként fiókjára).
Az lencsebolt.hu árai
A webshopban megjelenő összes termék
és szállítási díj tartalmazza az ÁFA-t. Bármely promóció és
kedvezmény érvényes mindaddig, amíg az lencsebolt.hu weboldalon szerepel.
Az Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy a termékek árát a
kiszállítás előtt korrigálja, amennyiben a termékek hibás áron való
megajánlását észleli. Ebben az esetben a vásárlót tájékoztatni kell a
helyes árról, és el kell fogadnia az ármódosítást. Ellenkező esetben az
adásvételi szerződés nem jön létre, és a megrendelést az üzemeltető
törli.
Az lencsebolt.hu fenntartja magának a jogot az árak
megváltoztatására, a változó piac, a verseny, a gyártói igények stb.
függvényében.
Fizetési problémák
-
Először ellenőrizze a bankját vagy a PayPal-fiókját, hogy megtudja a
fizetéssel kapcsolatos technikai problémákat, valamint hogy a tranzakció
megtörtént-e.
- Ha fizetése sikeres volt, de nem jelenik meg
fizetettként a rendszerünkben, kérjük, lépjen velünk kapcsolatba az info@lencsebolt.hu címen,
és számlázási részlegünk érvényesíti fizetését.
- Ha
problémái vannak a fizetési oldalon, próbáljon meg bejelentkezni az
lencsebolt.hu fiókjába egy másik böngészőből vagy eszközről.
Online bankkártyás fizetés
Online bankkártyás fizetés
790 Ft
Online bankkártyás fizetés
1 290 Ft
Személyes átvétel (Csomagküldő átvételi
helyen)
Online bankkártyás
fizetés
690 Ft
Személyes átvétel (FOXPOST átvételi
helyen)
Online bankkártyás
fizetés
690 Ft
Online bankkártyás
fizetés
690 Ft
Személyes átvétel (DPD átvételi helyen)
Online bankkártyás fizetés
Megjegyzés: - A szállítási
költség tartalmazza az ÁFA-t
- Az ár végleges, függetlenül a
fizetési módtól, és tartalmazza a csomagolást és a szállítást
- A szállítási költségek NEM függenek a megrendelés teljes méretétől
és súlyától
Ingyenes kiszállítás az lencsebolt.hu
oldalon
Az lencsebolt.hu ingyenes kiszállítást biztosít 17.900 Ft
feletti megrendelések esetén.
Az lencsebolt.hu időnként ingyenes
szállítási promóciókat kínál. A különleges ajánlatok és árak
érvényesek az lencsebolt.hu honlapján foglaltak szerint, a levelezési
kampányokban vagy a közösségi médiában a vásárlás pillanatában. Az
egyes promóciók időtartamát és feltételeit a promóciók ideje alatt
egyértelműen feltüntetjük. Ezeket a promóció alkalmazása érdekében
tiszteletben kell tartani.
Fizetés utáni szállítás
Az
lencsebolt.hu csak a fizetés beérkezését követően szállít. Kérjük,
vegye figyelembe, hogy ha banki átutalást választja, a szállítás
későbbre tolódhat. Ha szeretné minimalizálni a lehetséges késedelmet,
küldje el nekünk a bankja által kiállított fizetési visszaigazolást.
Több információt ezzel kapcsolatban a fizetési
módok oldalon találhat. Egyes speciális kontaktlencsék paramétereik
ritkasága miatt a vásárlás pillanatában nincsenek készleten. Az
lencsebolt.hu ezeket a lencséket az ügyfél számára lefoglalja, és azonnal
megrendeli őket közvetlenül a gyártótól. A fizetés a megrendelés
időpontjában történik, nem a feladás időpontjában. A nem készleten
lévő tételek kifizetésének haladéktalanul meg kell történnie ahhoz, hogy
megerősíthessük a termékek lefoglalását.
Extra szolgáltatás:
csomagbiztosítás
Felár ellenében lehetősége van csomagja
biztosítására. Ez a biztosítás fedezi a csomagokat abban az esetben, ha
azok elvesznek vagy megsérülnek szállítás közben. Ez azt jelenti, hogy
amint megerősítésre kerül, hogy a csomagja elveszett vagy megsérült,
azonnal új - ugyanazokat az árukat tartalmazó - csomagot küldünk,
anélkül, hogy először el kellene indítanunk az alábbiakban ismertetett
hosszadalmas reklamációs protokollt. Ha megrendelése speciális, egyedi
gyártású termékeket tartalmaz, például személyre szabott szemüveget vagy
kivételes lencsekombinációt, ne feledje, hogy ezek előkészítése több
időt vesz igénybe.
Termékek hozzáadása
Felhívjuk
figyelmét, hogy a raktárunk által feldolgozott megrendelések nagy
mennyiségét figyelembe véve nem garantálhatjuk a véglegesített
megrendelések összevonását vagy megváltoztatását. Ha egynél több
megrendelést szeretne összevonni, vagy kiegészíteni, azonnal forduljon
ügyfélszolgálatunkhoz, és eseti alapon megállapítjuk a lehetőségeket.
Ez csak ügyfélszolgálati órákban lehetséges, 9 és 16 óra között. A
megrendelés a fizetés pillanatában teljesnek tekinthető. Ha valamit szeretne
hozzáadni, akkor új rendelést kell leadnia, amire további, standard
szállítási díjak vonatkoznak.
Szállítási idők
Szállítási módok |
Becsült szállítási idő |
Express
One | (1–3 munkanap) |
Magyar Posta |
(2–3 munkanap) |
Személyes átvétel
Csomagküldő.hu átvevőhelyeken | (1–3 munkanap) |
DPD | (1–2 munkanap) |
Személyes
átvétel (FOXPOST átvételi helyen) | (1–2 munkanap) |
Személyes átvétel (DPD átvételi helyen) | (1–2
munkanap) |
Megjegyzés: - Ha a
rendelés leadása 12 óra előtt történt egy munkanapon, a feladás
általában még aznap megtörténik.
- Ha a rendelés leadása 12 óra
után történt, a feladás általában a következő munkanapon történik.
- Ha úgy dönt, hogy átutalással fizet, akkor nagy
valószínűséggel a szállítás a fizetés megerősítését követő
munkanapon kezdődik.
- Hétvégéken nem adunk fel rendeléseket.
- A becsült szállítási határidők a csomag feladásának napjától
számítanak, nem a megrendelés napjától.
- A legtöbb
napszemüveget és szemüvegkeretet egy központunkon kívüli raktárban
tároljuk, így megrendelésük esetén általában 1-3 munkanap
átszállítási idő szükséges kiküldés előtt. A személyre szabott
szemüveglencsék legyártása pedig természetesen szintén növeli a
megrendelés és a csomag útnak indítása közti időintervallumot.
Csomag nyomkövetése
Mivel az lencsebolt.hu naponta rengeteg
megrendelést dolgoz fel, az ügyfél felel a saját küldeményének nyomon
követéséért. Kapni fog egy nyomkövetési számot, amely lehetővé teszi a
szállítmány online követését. Abban az esetben, ha nem kapta meg ezt a
kódot a rendelést megerősítő e-mailben, vegye fel a kapcsolatot
ügyfélszolgálatunkkal, és kérésre megadjuk Önnek a nyomkövetési
számot.
Nem raktáron lévő áruk szállítási határideje
Előfordulhat, hogy egyes, egyedi paraméter kombinációkkal rendelkező
kontaktlencsék nincsenek raktáron. Ezeket lefoglaljuk Önnek, és
megrendeljük őket közvetlenül a gyártóktól. Ez azt jelenti, hogy hosszabb
lesz a várható szállítási idő. A raktáron nem lévő, speciális
kontaktlencsék szállítása gyakran függ a szállítók szállítási
feltételeitől, és 2-4 hétig, vagy tovább is eltarthat.
A lencsék
kiválasztásakor és megrendelésénél az oldal jelzi a várható útnak
indítási dátumot. Ez változhat, miután kiválasztotta a kontaktlencsék
paramétereit. Az ügyfél felelős azért, hogy a megrendelés folyamán ezt
figyelemmel kísérje.
Miután kiválasztotta az Ön egyedi
paramétereit, megjelenik egy új becsült szállítási idő ezeknek a
paramétereknek megfelelően. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a "raktáron"
információ azt jelzi, hogy a termék cégünknél általánosan elérhető. Ez
nem feltétlenül jelenti azt, hogy az Ön egyedi kombinációja raktáron van.
Az esetleges kései kiszállítást újra megerősítjük a termékek kosárba
tétele után, majd újra a visszaigazoló e-mailben. Az ügyfelet értesítjük
arról, ha a megrendelésének csak egy része van raktáron a megrendelés
visszaigazolásakor, és a megrendelést csak akkor küldjük, ha az összes
termék rendelkezésre áll. Az lencsebolt.hu jogosult a rendelkezésre állás
és a várható szállítási határidő módosítására a megrendelést
követően.
Rendelések, amelyek raktáron lévő és raktáron nem
lévő árukat is tartalmaznak
Miután kiválasztotta a megfelelő
paramétereket minden egyes kívánt termékhez, és mielőtt véglegesítené
és kifizetné a megrendelést, az ügyfélnek nagy figyelmet kell fordítania a
bevásárlókosárban lévő egyes termékek becsült szállítási idejére.
Előfordulhatnak olyan helyzetek, amikor egy gyártó működési
nehézségekkel küzd, és a raktári kínálatunk nem teljes mértékben
biztosított. A szállítási idő mindig közvetlenül a beszállítóink
feltételeitől függ, és több hetet is igénybe vehet. A raktáron kívüli
cikkek között megtalálhatóak a rendelésre kapható kontaktlencsék, nagyon
szokatlan dioptriás paraméterekkel rendelkező lencsék stb., amelyeket
fizikailag nem raktározunk. A kiszállítási időpontok tájékoztató
jellegűek és a legutóbbi időszakon alapulnak. Ez jelzi a termékek
raktárunkból való kiszállításának várható dátumát, és része annak a
táblázatnak, ahol a Vevő megadja a dioptria paramétereit.
A
megrendelés fizetésének igazolásával és teljesítésével az ügyfél
beleegyezik abba, hogy a teljes rendelést csak akkor kerül kiszállításra,
miután az összes termék raktáron van . A raktáron lévő termékek
külön kiszállítása csak egyedi esetekben lehetséges. Amennyiben az
ügyfél kívánja, extra kiszállítási díjat fizetve (az általános
szállítási költségekkel megegyező összeg), megkaphatja a rendelkezésre
álló tételeket a nem raktáron lévő áruk előtt.
Problémák a kiszállítással
Kérjük, gondoskodjon róla, hogy
valaki jelen legyen a kézbesítési címen hétfőtől-péntekig. Hétvégén
nem történik kiszállítás. A kiszállítás pontos napjának és idejének
meghatározására rendelés során nincs mód. Ezt cégünk nem tudja
befolyásolni.
Nem vállalunk felelősséget a szállítási
késedelemért, amelyet logisztikai partnereink vagy olyan helyzetek okoznak,
mint az időjárás, az ünnepek, stb. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a
szállítási partnereink által becsült kiszállítási határidőt adjuk meg.
Néhány esetben a csomagok a megadott időkereten kívül érkezhetnek. A
lehető leggördülékenyebb szállítás érdekében kérjük, adja meg a
teljes címét (utcanevet, házszámot, postai irányítószámot és várost)
és telefonszámot, hogy logisztikai partnereink szükség esetén elérhessék
Önt. Miután a megrendelést elküldte, kap majd egy nyomkövetési számot,
ahol online követheti a szállítást. Ne habozzon kapcsolatba lépni velünk,
ha bármilyen problémát észlel. Vevőszolgálati munkatársaink azonnal és
hatékonyan kezelik kérdéseit.
Ha egy csomag postai kézbesítése
valamiért sikertelen volt, azt a helyi postán lehet átvenni a kézbesítési
kísérlet során hagyott igazolás segítségével. A futárszolgálat
ismeretlen címzett, vagy kétszeri sikertelen kézbesítést követően
visszafordítja a csomagot. Sikertelen kiszállítás vagy átvétel esetén a
csomag visszakerülhet hozzánk, vagy megsemmisülhet. Ezért a vevő
felelőssége annak biztosítása, hogy a csomag az adott címen átadásra
kerüljön, valamint a közvetlen kapcsolattartás a szállítmányozó
társasággal. A megsemmisített csomagokat nem térítjük meg.
Reklamációs protokoll
Ha a csomag elveszik, hiányzik vagy
helytelenül kézbesítik, akkor az Ön nevében reklamációt kezdeményezünk
a szállítási partnerünkkel. A követelés kezdeményezéséhez két
megerősítésre van szükség: 1.) az ügyfél által aláírt nyilatkozat
arról, hogy a csomag nem érkezett be; 2.) igazolás a szállítmányozó cég
részéről, amelyben elismeri, hogy a csomagot helytelenül kezelték.
Miután a követelés folyamatban van, az Ön igényei szerint visszatérítjük
az összeget vagy új rendelést küldünk Önnek. Ez azonban addig nem
történik meg, amíg a csomag nincs elveszettnek nyilvánítva a
futárszolgálat által. Ha azonban megvásárolta csomagbiztosításunkat,
akkor azonnal új csomagot tudunk útnak indítani és nem kell megvárnia,
amíg a követelését feldolgozzák.
Sérült csomagolás
A
kontaktlencséket és a tartozékokat megfelelő méretű csomagolásban
szállítjuk, hogy sértetlenül és megfelelő állapotban érkezzenek meg. Ha
azonban a doboz megsérült a szállításkor, NE fogadja el a csomagot és adja
meg a kézbesítési protokoll alapján a sérülés okait, például "jelentős
károsodás a dobozban", "folyadékszivárgás" stb. Kérjük, vegye fel velünk
a kapcsolatot, hogy gyorsan reagálhassunk a problémára, és új szállítást
biztosíthassunk.
A lencsék cseréjének megrendelése
Abban
az esetben, ha a vásárló régebbi szemüvegkeretéhez
csereszemüveglencsét rendel, a Forgalmazó nem vállal felelősséget a
vásárló kereteinek sértetlenségéért, így nem vállal felelősséget a
szemüveglencsék cseréje során a szemüvegkeretekben esetlegesen
bekövetkező sérülésekért sem. A Vásárló tisztában van azzal, hogy
minden szemüvegkeretnek meghatározott élettartama van, ami az anyag
minőségétől, a keret korától és a kezelés módjától függ. Ha a
szemüvegkeret a lencsecsere során megsérül, a lencsecsere költségét az
ügyfélnek visszatérítjük, a sérült keretet pedig visszaadjuk.
A
Vásárló tudomásul veszi, hogy a szemüveg a Packeta.hu-n keresztül
történő díjmentes kiküldésére szolgáló kód használata esetén a
szemüveg 12500 Ft összegig biztosított.
Jótállás és visszatérítés
Ha a megvásárolt cikken, annak
csomagolásán vagy a hozzá csatolt használati utasításban szerepel a
lejárati idő a különleges törvényi előírásoknak megfelelően, akkor a
jótállási idő a lejárati napon véget ér. Általában 24 hónapnál
hosszabb lejárati idővel rendelkező kontaktlencséket szállítunk. A
felhasználási dátum minden termékre és annak csomagolására van nyomtatva.
Ha bármilyen kérdése van a felhasználási határidővel kapcsolatban,
kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz: info@lencsebolt.hu.
Visszaküldéshez meg kell felelni a következő feltételeknek:
Csak az ebből a webáruházból vásárolt termékeket küldheti vissza
A lencse dobozának és az eredeti csomagolásnak bontatlannak,
lezártnak, sértetlennek, jelöletlennek és újra eladható állapotúnak kell
lennie*
A teljes árut vissza kell visszaküldeni, hiányzó részek
nélkül
A szemüvegek és napszemüvegek visszaküldésével kapcsolatos
információkat az alábbiakban részletezzük
Áruvisszaküldés előtt
mindig fel kell keresni írásban az ügyfélszolgálatot
A lemondási
időszak alatt (a kézhezvételtől számított 30 napon belül) visszaküldött
termékeket teljes egészében visszatérítjük (az általános szerződési
feltételek további részében leírtak szerint)
A bontatlan áruk, 30
napos elállási idő lejárta utáni visszaküldésének lehetősége
értékelésre kerül, a garancia és a termékek lejárati dátumától
függően (a korábban említetteknek megfelelően a terméknek újra
értékesíthetőnek kell lennie). A termékeket azonban ilyen esetben is
szükséges az eredeti vásárlási dátumától számított legfeljebb 365
napon visszaküldeni az lencsebolt.hu számára.
Ha az lencsebolt.hu
hibát követett el, és nem megfelelő termékeket küldött, akkor ezt az áru
átvételétől számított 30 napon belül be kell jelentenie az
ügyfélszolgálatnak
* megfelel az EU egészségügyi és
biztonsági előírásainak
Kérjük, csak bontatlan és sértetlen
dobozú kontaktlencséket (vagy folyadékokat) küldjön vissza egy merev falú
dobozban (ne borítékban), hogy biztosítsa, hogy a szállítás során ne
sérüljenek a termékek. A dobozba tegye bele az lencsebolt.hu oldalon való
vásárlásról szóló számlát, valamint egy rövid hibaleírást. Ha
visszatérítést vár a bankszámlájára, kérjük, adja meg az utalás
elvégzéséhez szükséges összes információt. Bankszámlára való
visszatérítés esetén az IBAN formátumú számlaszám szükséges. Ha Ön
online fizetett, a visszatérítést automatikusan a PayPal számlájára vagy a
kártyára utaljuk vissza, amelyről a befizetést teljesítették.
Győződjön meg róla, hogy a visszaküldésre átadott csomagról bizonylatot
kap! A visszaküldéssel kapcsolatos komplikáció esetén az szükséges lehet,
ezért kérjük bizonyosodjon meg arról, hogy igény esetén a dokumentumot az
ügyfélszolgálat rendelkezésére tudja bocsátani.
A visszaküldési
irányelvek az alábbiakra vonatkoznak:
A lemondási időszakon belül (30
nap) teljesített visszaküldések
Bontatlan, fel nem használt,
sértetlen áruk visszaküldése garancia keretében
Tévesen
leszállított termékek (az érkezéstől számított 30 napon belül jelenteni
kell)
TopVue és
Gelone pénzvisszafizetési garancia(csak a kézhezvételtől számított 60
napon belül lehetséges)
Minőségi ellenőrzésre küldendő termékek
A termék visszaküldése során az ügyfél köteles betartani a
oldalán található összes iránymutatást. Győződjön meg róla, hogy a
csomag feladásakor megkapja a csomag átadását bizonyító igazolást!
Ügyfélszolgálatunk ezt kérheti Öntől, ha gyanítjuk, hogy valami nem
megfelelően zajlik a visszaküldéssel kapcsolatban.
A fel nem
használt áruk azonnali online visszaküldési kérelmének létrehozásához a
fiókján keresztül kattintson IDE .
Visszaküldési költségek
Az ügyfél viseli a termék(ek)
visszaküldésével járó szállítási költségeket. Az lencsebolt.hu nem
nyújt előre fizetett lehetőséget a helytelenül megrendelt vagy már nem
szükséges termékek visszaküldésére. Ha azonban az lencsebolt.hu
részéről történik a hibás teljesítés, akkor a visszaküldéssel járó
költségeket az eladó fedezi. Az lencsebolt.hu új lencséket küld Önnek
további költségek nélkül.
Visszatérítések feldolgozási
ideje
Az lencsebolt.hu megerősíti, hogy megkaptuk a visszaküldött
tételeket, és tájékoztatjuk az új rendelés állapotáról. Arra
törekszünk, hogy minden visszajelzést 30 napon belül megerősítsünk.
Kérjük, késedelem esetén forduljon ügyfélszolgálatunkhoz.
Kérjük, vegye figyelembe, hogy a visszatérítési eljárás kicsit hosszabb,
ha eredeti és sértetlen csomagolásban napszemüveget küld vissza. Ez annak
köszönhető, hogy a visszaküldött napszemüvegek eredetiségét és
állapotát a központi raktárnak alaposan meg kell vizsgálnia.
A
vevő beleegyezik az egyes visszatérítésekhez szükséges feldolgozási idők
tiszteletben tartásába.
Panaszok az árukról és
szolgáltatásokról
Az lencsebolt.hu nem fogad el panaszt azokban az
esetekben, amikor a termékek már eldobásra kerültek és nem vizsgálhatók.
Kérjük, tartózkodjon a gyanított hibás termékek eldobásától, és
szolgáltasson fényképes bizonyítékot minden látható hibáról vagy
sérülésről. Panasz esetén a vevő köteles először értesíteni
ügyfélszolgálatunkat, hogy tájékoztatást kapjon arról, hogyan kell
eljárnia.
A TopVue és Gelone termékekkel kapcsolatos panaszokat a pénzvisszafizetési
garancia feltételei szerint kezeljük mindaddig, amíg minden feltétel
teljesül.
Az lencsebolt.hu egy online eladó, amely kontaktlencsékkel
és azokhoz kapcsolódó termékekkel foglalkozik, nem látszerész vagy
szakorvos. Ez azt jelenti, hogy jogi szempontból nem lehetséges, hogy
próbalencséket biztosítsunk, vagy hogy ki tudjuk cserélni az egyéni
lencséket. Az lencsebolt.hu csak teljes csomagokkal foglalkozik.
Ajándékutalvánnyal kifizetett rendelés igénylése:
Az utalvánnyal
kifizetett megrendelésre vonatkozó igény érvényesítése esetén az
utalvány által kifizetett összeget jóváírás formájában
visszatérítjük az utalványt alkalmazó Vásárló fiókjára. Ha a
vásárlást utalvánnyal és pénzeszközökkel fizették ki (pótfizetés), a
Vevő eldöntheti, hogy a pótbefizetést hogyan kívánja visszkapni (a
Vásárló bankszámlájára vagy jóváírás formájában a fiókra).
Hogyan tovább a visszaküldéssel?
1. A Vásárló elindít egy
új visszaküldést az ügyfél fiókjában a „Visszaküldések” részben
vagy a visszáru oldalon.
2. Miután a Vásárló megnyomja az „Új
visszáru létrehozása” gombot, megjelenik egy oldal, amelyen az összes
megrendelést tartalmazza. A teljesített megrendelések listájából a
Vásárló megkeresi a kívánt rendelést és kiválasztja azt a terméket,
amelyre visszaküldési eljárást kíván kezdeményezni. A "Visszaküldés
létrehozása" gomb megnyomásával.
3. A kiválasztott termékhez a
Vásárló határozza meg a szükséges információkat. Ki kell választani a
„Visszaküldés okát” és a „Preferált megoldást”. A
„Bankszámlaszám” és „IBAN” mezőket a Vásárló csak akkor tölti
ki, ha ezek az adatok a bevallás kitöltéséhez szükségesek. „Az Ön
megjegyzése” mező a hiba leírásának megadására szolgál. A kérés
végén lehetőség van egy fájl (fotó vagy videó) csatolására. A
Vásárló a szükséges adatok kitöltését követően a „Küldés” gomb
megnyomásával nyújtja be kérelmét.
Megjelenik egy tájékoztató
üzenet, amely megerősíti a visszaküldés elfogadását, és automatikus
e-mailt generál az elfogadott visszaküldésről, amely tartalmazza a követelt
áru visszaküldésének lépéseit.
A reklamáció vagy az áru
visszaküldésének módja az áttekinthető információs oldalunkon
található - ITT
FIGYELMEZTETÉS: Weboldalunkon a kontaktlencse
csomagolásáról készült termékfotók az értékesített termékek
illusztrálására szolgálnak, és nem mindig felelnek meg egy adott termék
aktuális megjelenésének. Egyes termékeket ugyanazon gyártó különböző
létesítményeiben gyártanak. A termékfotó ezért más gyártási helyet is
jelezhet, mint a Vásárlóhoz eljutó termék. A végfelhasználóhoz eljutó
termékek szemléltető fotóiban látható kisebb eltérések nem
hivatkozhatnak az áru visszaküldésére. Portfóliónkban minden termék
eredeti gyártóktól származik.
Ha a Vásárló a reklamált árut
közvetlenül, az ügyfélszolgálattal való előzetes kapcsolatfelvétel
nélkül küldi el, és ezzel egyidejűleg nem alkalmazza az ajánlott
eljárást a visszaküldési kérelem online létrehozására az
ügyfélfiókban, a visszaküldési kérelem feldolgozási ideje
meghosszabbodhat. Amint az Eladó elfogadja a kérést, a Vevő e-mailt kap a
visszaküldés elfogadásáról. A visszaküldés menete nyomon követhető az
ügyfélszámlán.
Visszaszállítási cím:
lencsebolt.hu
Packeta Hungary Kft. (90252539), Budapest
Ezred utca
2. B2/11
1044
A szállítással kapcsolatos költségek a
küldemény leadásakor a Vevőt terhelik. A reklamált áru Eladóhoz
történő visszaszállításának költségei az Eladót terhelik, amennyiben a
reklamációt elfogadják, és a Vevő a reklamált áru szállításával
kapcsolatos költségeket igazoló dokumentumokat benyújtja.
Az Eladó
minden reklamált árut átad a gyártónak szakértői értékelésre, melynek
célja annak megállapítása, hogy a reklamáció tárgyát képező hiba
gyártási hibából ered-e. Az Eladónak 30 nap áll rendelkezésére a
visszaküldés feldolgozására.
További
információ:
Kontaktlencsék visszaküldése:
A lencse
helytelen kezeléséből adódó mechanikai sérülése vagy a kontaktlencse nem
megfelelő gondozásából eredő meghibásodása nem indokolja a
visszaküldést. A kontaktlencsék vagy paramétereinek helytelen kiválasztása
szintén nem ok a visszaküldésre. Az azonos paraméterek nem garantálják,
hogy a kontaktlencsék kényelmesek lesznek a felhasználó számára. A
Vásárlónak szakszerűen kell a kontaktlencsét felhelyeznie, és a
lencsékkel, illetve visszaküldéssel kapcsolatos panaszok rendezésekor az
Eladó kérhet vizsgálati eredményt, mely a szemésztől, optikustól
származik a kontaktlencse szakszerű használatáról (1 évnél nem régebbi).
A reklamált árut a Vásárlónak kemény kartondobozban kell elküldenie, hogy
elkerülje a szállítás közbeni sérüléseket. Amennyiben a Vásárló a
már felbontott (használt) hibás kontaktlencsét visszaküldi, gondoskodnia
kell arról, hogy a lencse ne száradjon ki a küldemény Eladó telephelyére
történő szállítása során. Javasoljuk, hogy a lencsét tokba vagy kis
üvegbe helyezze, oldatba áztassa, nehogy kiszáradjon, és biztonságosan
zárja le. Ezt követően az Eladó elküldi a kontaktlencséket a gyártónak
szakértői értékelés céljából. A gyártó dönti el, hogy jogos-e a
hibás reklamáció, és valóban gyártási hibáról van-e szó. Elfogadott
hibás reklamáció esetén az Eladó új árut küld a Vásárlónak, vagy
visszatéríti a pénzt a Vásárló bank- vagy ügyfélszámlájára.
Színes kontaktlencsék színhatásából adódó
elégedetlenség
A színes kontaktlencsék végső színhatása
nagyon szubjektív és eltérő lehet a sokféle külső hatástól és
feltételektől függően. Először is, a végső színhatás függ a szem
pigmentációjától, míg másodsorban a külső hatásoktól, beleértve a
fényviszonyokat, a ruházatot és sminket. A színes kontaktlencsék a szemek
természetes színétől eltérő színt eredményezhetnek. Mindenki esetében a
színes kontaktlencsék különböző végső színhatást eredményezhetnek,
ami nem jósolható meg előre. Ha nem elégedett a végső színhatással, a
fent említett okokra hivatkozva sajnos nem áll módunkban kompenzációt adni.
Az ügyfél a vásárláskor beleegyezik abba, hogy a színes kontaktlencsék
nem visszatéríthetők, kivéve, ha a gyártó elismeri a gyártási hibát.
Napszemüveggel és sportszemüveggel kapcsolatos panaszok:
A
szemüveget nem lehet visszaküldeni, ha nem a használati utasításnak
megfelelően használták, vagy mechanikai sérülést szenvedtek, például nem
megfelelő kezelés miatt. Továbbá a szélsőséges hőmérséklet (pl.
szauna, forró autó stb.) vagy agresszív anyagok (hajkozmetikumok, tengervíz
stb.) miatt megsérült szemüvegek nem küldhetők vissza. Reklamáció nem
nyújtható be visszatérítésre olyan hibák esetén, amelyek normál
elhasználódásból erednek, valamint olyan szemüvegekre, amelyek mechanikusan
sérültek, mert egy harmadik fél helytelenül javította meg őket. A
visszaküldött szemüveget az eredeti tokban kell visszaküldeni, a tisztító
kendővel együtt.
Dioptriás és egyéb nem dioptriás szemüvegek (PC
szemüveg, vezetőszemüveg stb.) visszaküldése:
A szemüveget nem
lehet visszaküldeni, ha nem a használati utasításnak megfelelően
használták, vagy mechanikai sérülést szenvedtek, például nem megfelelő
kezelés miatt. Továbbá nem igényelhető a szélsőséges hőmérséklet (pl.
szauna, forró autó stb.) vagy agresszív anyagok (hajkozmetikumok, tengervíz
stb.) miatt megsérült szemüvegek. Reklamáció nem nyújtható be
visszatérítésre olyan hibák esetén, amelyek normál elhasználódásból
erednek, valamint olyan szemüvegekre, amelyek mechanikusan sérültek, mert egy
harmadik fél helytelenül javította meg őket. Az illeszkedésre csiszolt
dioptriás szemüveg visszaküldéséhez érvényes (1 évnél nem régebbi)
szemüvegreceptnek kell rendelkezésre állnia. Progresszív (multifokális)
lencsékkel rendelkező szemüveg esetén szükség lesz egy fényképre az
elölről viselt szemüveggel (a jobb központosítás érdekében) és egy
oldalnézeti fényképre (a keret szögének meghatározásához).
A
Vásárló tudomásul veszi, hogy újonnan csiszolt dioptriás szemüvegek
esetén 1-4 hétig tarthat az új korrekcióhoz való alkalmazkodás. A hosszabb
alkalmazkodási időszak különösen gyakori az asztigmatizmus és a presbyopia
korrekciója esetén. Előfordulhat, hogy az emberi szem és agy nem fogadja el
azonnal az új korrekciót. Ilyenkor ne rohanjon új szemüveg viselésével,
hanem válasszon fokozatos alkalmazkodást az új szemüveghez. A szemüveget
csak ezen időszak letelte után lehet visszaküldeni.
Ha a Vásárló
úgy dönt, hogy visszaküldi a dioptriás szemüveget egyedi csiszolt
lencsékkel, javasoljuk, hogy először vegye fel a kapcsolatot az
ügyfélszolgálattal. Az igényelt szemüveget az eredeti tokban kell
visszaküldeni, a kendővel együtt.
A Vásárló tudomásul veszi
továbbá, amennyiben külön szemüvegkeretet vásárol egyedileg legyártott
szemüveglencsék nékül, az Eladó nem vállal felelősséget a károkért,
melyek a harmadik fél általi szakszerűtlen csiszolás okozza.
Szemüvegkeretek bemutató lencsékkel (ideiglenes szemüveglencsék)
visszaküldése:
A szemüveget nem lehet visszaküldeni, ha nem a
használati utasításnak megfelelően használták, vagy nem megfelelő
kezelés miatt mechanikusan megsérültek. Továbbá nem igényelhető a
szélsőséges hőmérséklet (pl. fűtött autó, radiátor stb.) vagy
agresszív anyagok (hajkozmetikumok, tengervíz stb.) miatt megsérült
szemüvegek. Reklamáció nem nyújtható be visszatérítésre olyan hibák
esetén, amelyek normál elhasználódásból erednek, valamint olyan
szemüvegekre, amelyek mechanikusan sérültek, mert egy harmadik fél
helytelenül javította meg őket. A Vásárló tudomásul veszi továbbá, hogy
különálló szemüvegkeret vásárlása esetén az Eladó nem vállal
felelősséget a külső szemüveglencsék szakszerűtlen csiszolásából
eredő keretsérülésekért. A visszaküldött szemüveget az eredeti tokban
kell feladni, a kendővel együtt.
Panaszok a weboldallal és annak
tartalmával kapcsolatban
Az lencsebolt.hu fenntartja a jogot, hogy
bármikor megváltoztassa honlapjának tartalmát. Célunk, hogy ügyfeleink
naprakész információkkal rendelkezzenek, de tilos az ideiglenesen
félreértelmezett információk vagy hibák miatt való felelősségre vonás.
Ez vonatkozik a rosszindulatú támadások vagy szoftverek (vírusok, hackerek
stb.) által okozott technikai problémákra is. Ha bármilyen problémát
észlel webhelyünkkel vagy tartalmával kapcsolatban, kérjük, értesítse
ügyfélszolgálatunkat, hogy orvosolhassuk ezeket a problémákat.
Az ügyfelek honlapunkon tett észrevételei nem képviselik az lencsebolt.hu
nézeteit, véleményét, álláspontját, és szubjektívnek kell őket
tekinteni. A megjegyzéseket nem szabad úgy értelmezni, mint
iránymutatásokat vagy tanácsokat. Az lencsebolt.hu megpróbálja
szerkeszteni, kijavítani vagy módosítani a potenciálisan félrevezető vagy
helytelen információkat. A problémás vagy visszaélő felhasználókat is
eszerint kezeljük.
A weboldalon található fotók arra szolgálnak,
hogy szemléltessék a termékek valós változatát, de nem feltétlenül
ábrázolják a vásárlónak küldött termékek kinézetét. A megrendelés
által kapott termékek a bemutató képekhez képest a darabszámukat, a
lejárati dátumot és egyéb tulajdonságokat tekintve eltérőek és egyediek
lehetnek. Egyes termékeinket több létesítményben is gyártják,
különböző helyszíneken, azonban ezek mindegyike az eredeti gyártó
tulajdonában van. A kapott termékhez képest a termékfotó eltérhet és
megjeleníthet helybeli különbségeket. Ezek a földrajzi helytől és/vagy
időponttól függő, illetve egyedi azonosításból fakadó különbségek
azonban nem azt jelentik, hogy a kapott termék valamilyen módon nem olyan,
amilyennek lennie kell. Az ilyen jellegű logikus és nyilvánvaló, nyomtatási
különbségekre hivatkozó reklamációt, amely a webhelyen látható képek
és a kapott termékek között látható különbségeken alapul, nem tudunk
elfogadni.
Alternatív vitarendezés
A
fogyasztónak joga van arra, hogy az alternatív vitarendezést kérje, ha nem
elégedett a panasz eredményeivel, vagy úgy véli, hogy az eladó megsértette
fogyasztói jogait. Kapcsolatba léphet az eladóval az info@lencsebolt.hu e-mail
címen. Ha az eladó a 30 napos határidőn belül megtagadja a korrekciót,
vagy nem válaszol, akkor a fogyasztónak jogában áll panaszt benyújtani egy
alternatív vitarendezési szervezethez (ADR-szervezet), amelyet a magyar és az
uniós jog kötelezően köt (SI No. 343, 2015). A panaszt az magyar és az
uniós jog szerint részletesen is be lehet nyújtani (SI No. 343, 2015).
A fogyasztó online is panaszt tehet az online vitarendezési platformon
(ODR platform) keresztül - https://ec.europa.eu/consumers/odr
A "fogyasztó" fogalma az alternatív vitarendezés esetén magában
foglalja azokat a természetes személyeket, akik a kereskedelmükön, üzleti
tevékenységükön, vagy szakmájukon kívül járnak el. Ha azonban a
szerződést az egyén részben kereskedelmi (kettős célú szerződések) és
részben azon kívül eső célokra kötötte, és a kereskedelmi cél olyan
korlátozott, hogy a kínálat általános összefüggésében nem domináns,
akkor ezt a személyt is fogyasztónak kell tekinteni. Az alternatív
vitarendezést a kereskedő és a fogyasztó közötti adásvételi
szerződésekből vagy szolgáltatási szerződésekből eredő szerződéses
kötelezettségekkel kapcsolatos peren kívüli vitarendezési eljárásokra
kell alkalmazni. Az alternatív vitarendezés csak a hosszú távú beszerzési
szerződésekre vonatkozik. Az alternatív vitarendezés nem vonatkozik azokra a
vitákra, amelyeknél a követelés értéke nem haladja meg a 20 eurót. Az
alternatív vitarendezési szervezet névleges díjat adhat a fogyasztó
részére a panasz benyújtásához, amely nem haladhatja meg az 5 eurót,
beleértve az ÁFA-t.
Elállás a
szerződéstől
Nyomtatható dokumentum -
Elállás
az adásvételi szerződéstől Az áru visszaküldésének módja az
szerződéstől való elállás esetén ITT
található.
Mindenkinek joga van a szerződéstől való
visszalépéshez az áru átvételétől számított 30 napon belül. A
szerződéstől való elállás esetén a Vevőnek a következő feltételeket
kell teljesítenie:
A visszaküldött áruknak teljesnek kell
lenniük
Az árunak használatlannak és sértetlennek kell lennie. Az
eredeti csomagolást nem szabad felnyitni. Ha a fogyasztó felnyitja az eredeti
csomagolást, akkor a termék már nem használható higiéniai és biztonsági
okokból. Az ilyen termék már nincs újra eladható állapotban, és nem
küldhető vissza. Ez alól kivételek a napszemüvegek és a szemüvegkeretek.
Ha napszemüveget vagy szemüvegkeretet a kézhezvételtől számított 30 napon
belül szeretné visszaküldeni, akkor a teljes terméket vissza kell juttatni,
beleértve a tokot, a dobozt, a mellékleteket, a tisztítókendőket és az
azonosító címkéket vagy az árcédulát. A termék valamely elem nélkül
nem tekinthető teljesnek, és ilyen esetben nem kerül sor visszatérésre.
A vényköteles szemüveglencsék egyedi igények alapján kerülnek
gyártásra, ezért azokra nem vonatkozik visszatérítés. Csak a keretek
jogosultak az esetleges visszatérítésre. Ez a feltétel attól a pillanattól
kezdve érvényes, amikor a szemüveg kifizetése megtörténik, tekintet
nélkül a szállítási státuszra.
Kötelező dokumentáció
Kérjük, mellékelje az lencsebolt.hu által kiadott vásárlási igazolást,
annak másolatát vagy a rendelési számát. Ne felejtse el feltüntetni
bankszámla IBAN számát, ha szükséges.
Az árut eredeti
állapotában kell visszajuttatni
Kérjük, a visszaküldött árut egy
merev falú kartondobozban, ne borítékban küldje vissza (még akkor sem, ha
ütközésgátló a boríték). Ha a szállítmány sérülést szenved a
szállítás során, nem vagyunk kötelesek elfogadni. Elállás esetén, ha a
Vevő a fenti feltételeket teljesíti, teljes visszatérítést kap, beleértve
az eredeti szállítási költségeket is. A Vevő csak az áruk
visszaküldésének költségeit viseli. A visszatérítést a visszaküldött
áru központunkban történő átvételének időpontjától számított 2-10
napon belül jóváírjuk az ügyfél számlájára.
Visszatérítési
ár és eljárás
Ha minden szükséges feltétel teljesült, a vevő
teljes visszatérítést kap. A visszaküldés költségei a vevő felelősségi
körébe tartoznak. A vásárló igénybe veheti az ingyenes visszaküldés
lehetőségét. Ez csak akkor lehetséges, ha az ügyfélfiókból online
kérelmet nyújt be. További részleteket ITT
talál. Minden visszatérítés a oldalon feltüntetett információk és
feltételek szerint kerül feldolgozásra.
Az utalvánnyal kifizetett
megrendelés adásvételi szerződéstől való elállása esetén az
utalvánnyal befizetett összeg jóváírás formájában visszakerül az
utalványt használó Vásárló fiókjára. Ha a vásárlás utalvánnyal és
pénzeszközökkel történt (feltöltés), a Vásárló eldöntheti, hogy a
feltöltést milyen formában kívánja visszaküldeni (a Vásárló
bankszámlájára vagy jóváírás formájában is a fiókra).
Adatvédelmi irányelvek
A személyes adatok
védelmét és feldolgozását az alábbi adatvédelmi
szabályok határozzák meg
Ügyfélfiók megszüntetése
A Vásárló az ügyfélszámla törlésére vonatkozó kérelmét az info@lencsebolt.hu e-mail
címre küldi el a forgalmazó felé. A Vásárló a dpo@alensa.eu e-mail címen is
kérheti Ügyfélfiókjának törlését.
A számla törlésre kerül, ha
minden tranzakció véget ért. Az utolsó vásárlás kézhezvételétől
számított 30 napos időszakot fenntartjuk a vásárlási szerződéstől való
bármely jogi elállást. Ezt követően a Vásárló minden személyes adata
törlésre kerül, ha azokra már nincs szükség abból a célból, amelyből
gyűjtötték, vagy tárolása jogszabályba ütközik. Kivételt képeznek a
minimálisan szükséges adatok, amelyeket jogi okokból meg kell őrizni (pl.
számviteli célból). A törvényes időtartam lejárta után ezek az adatok is
teljes mértékben törlésre kerülnek.